Pak Habib Ditahan Di Dang Wangi

on Nov 29, 2012






Update 4:45PM - Berita awal yang diterima tidak tepat.Dikhabarkan Pak Habib masih ada di Bilik Gerakan Polis PWTC dan belum dibawa ke IPD Dang Wangi.

Aku mendapat khabar Pak Habib aka Syed Hussein Al Attas kini sedang ditahan di IPD Dang Wangi.Atas kesalahan apa aku pun kurang pasti tapi besar kemungkinan kerana tindakan dia mempromosi dan menjual buku kontrovesi terbarunya SSS di Riverside Cafesejak bermulanya Perhimpunan Agung Umno di PWTC 27hb Nov yang lalu.

Dah 2 hari aku tak melepak disitu jadi aku tak pasti dimana sebenarnya dia ditahan di PWTC.Saperti yang pernah aku tulis dihari pertama aku terserempak Pak Habib disitu,aku ada bertanya tidakkah menjadi kesalahan beliau mempromosi buku tersebut disitu dan dia menjawap selamba "Selagi SB tak halau".Ternyata hari ini merupakan hari perasmian PAU2012 oleh @NajibRazak jadi pastinya ramai pemimpin dari yang paling veteran sehinggalah yang terkini dan termuda.pastinya kelibat Pak Habib menjual bukunya disitu tidak disenangi banyak pihak.

Apapun aku mendoakan agar semuanya berjalan lancar untuk Pak Habib dan pihak Polis hanya menjalankan tanggung jawap dan tugas mereka berhubung ketenteraman awam.Aku harap Pak Habib dengan usia mengjangkau 70+ tahun tidak akan ditahan reman dan akan dibebaskan sebaik saja keterangan nya selesai diambil oleh pihak polis.

Diharap kepada peminat dan penyokong Pak Habib agar tidak mensensasikan penahanan ini kerana ianya hanya rutin biasa pihak polis bila menerima sesuatu aduan dan kita tunggu kenyataan rasmi dari pihak polis berhubung penahanan ini.


aku peduli apa dan anak jati kampung hulu

Photobucket

0 comments:

Followers

pop up text

Blog Archive

Top Ranking Pro PR

My Blog List