PKR OH PKR.....???

on Sep 25, 2010

         

Telah sah, puak sosialis dalam PKR yang di pimpin oleh Dr Syed Hussin semakin lemah dan kehilangan arah.


Kini puak species UMNO dalam pkr semakin mengeluarkan taring mereka. Ada 4 puak species umno yang sedang bertungkus lumus mencari pencalonan untuk bertanding timbalan presiden dan naib presiden PKR atau kekal sebagai setiausaha agung parti.

Species Umno pertama adalah kem Zaid Ibrahim. Dia pernah menjadi menteri Umno, dia pernah menjadi senator umno, dia pernah menjadi ketua umno bahagian. Dia masuk PKR kerana frust dalam Umno setelah tewas bertanding jawatan ketua umno bahagian Kota Baru. Zaid pernah menjadi orang kepercayaan Pak Lah.

Species Umno kedua adalah kem Azmin Ali. Dia pernah rapat dengan family Tun M, dia ada network dengan KJ. Azmin dilihat sebagai orang nombor wahid anwar. Azmin amat rapat dengan beberapa orang menteri Umno.

Species Umno ketiga adalah Saifuddin Nasution Ismail. Sekarang beliau adalah setiausaha agung Pkr. Saifuddin pernah menjadi Setiausaha Pemuda Umno Malaysia dizaman Zahid Hamidi. Saifuddin dan Zahid (sekarang naib presiden Umno) punyai hubungan intim yang amat rapat.

Species Umno keempat adalah kem Mustaffa Kamil Ayub. Dia pernah menjadi setiausaha politik Tan Sri Muhyiddin Yassin (sekarang Timbalan Presiden Umno). Dia punyai ramai kenalan rapat diperingkat MKT Umno. Dia kini sedang mencari pencalonan sebagai naib presiden.

Keempat-empat pemimpin kanan Pkr ini pernah dilatih oleh Umno, pernah naik dalam hiraki Umno dan tentunya punyai hubungan strategik dengan pemimpin kanan Umno. Mereka pastinya punya agenda besar untuk bersama Umno dan BN.

Budaya UMNO sudah meresap. Semua orang bekas UMNO. PKR mahu jadi UMNO nombor 2 ?????


0 comments:

Followers

pop up text

Blog Archive

Top Ranking Pro PR

My Blog List