Kalau Aku Lemas Kau Mampus Sama.

on Dec 17, 2011


SPRM berdiam terhadap status siasat Taib Mahmud


Pegawai kanan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) enggan mengulas berhubung status siasatan terhadap dakwaan rasuah terhadap Ketua Menteri Sarawak Tan Sri Abdul Taib Mahmud.

Ironinya, pegawai itu - ketua bahagian siasatan MACC Azmi Mohd - melakukannya dalam forum anjuran badan pemerhati rasuah Transparency International-Malaysia (TI-M) untuk membincangkan amalan rasuah dalam pengurusan hutan dan pembangunan mapan semalam.

Ditanya Malaysiakiniberhubung status siasatan SPRM terhadap Taib semasa sesi soal jawab, Azmi tampil berkata beliau sudah memaklumkan kepada peganjur bahawa beliau tidak akan menerima soalan yang "terlalu terperinci".

Azmi menambah, beliau bukan orang yang tepat untuk dibangkitkan soalan itu. Beliau bagaimanapun mengangguk apabila ditanya sama ada Taib masih disiasat.

Pada Jun, Ketua Pesuruhjaya SPRM Abu Kassim Mohamed  mengesahkan bahawa SPRM sedang menyiasat dakwaan rasuah terhadap Taib membabitkan kes konsesi pembalakan di Sarawak.




Sumber Dan Komen Dari :-  MOTHER OF 3 MOHD

Suara luar sudah berbunyi menggesa kita ambil tindakan terladap 'lanun darat' Sarawak. Malangnya, SPRM hingga ke hari ini tak habis-habis siasat lagi.

Kata... SPRM professional, tapi tak pro pun. NATO jer... No action but taaalk only. Common la... malu ler sikit dengan negara luar. Just because dia 'lanun' yang dilantik secara 
sah melalui perlembagaan, maka susah sangat ke nak menyiasat kerja-kerja lanun dia.

Atau, mungkinkah SPRM tak berani nak 'usik' si 'lanun darat' Sarawak ni kerana ada pihak di Putrajaya yang takut 'rahsia' besar mereka terbongkar dan rakyat semua tahu. Sebab tu, si 'lanun darat' besar kepala dan bikin nehen jer.

Hahahaha... I help you, You help me. Itu janji kita.

Kalau aku tenggelam.... kau akan tenggelam sama. Kalau aku lemas.... kau mampus sama. Kalau aku jatuh... kau tersungkur!!

Itulah persepsi umum, mengapa SPRM dililat begitu 'takut-takut' dan 'malu-malu' untuk menyiasat kes rompakan hasil mahsul rakyat Sarawak oleh si 'lanun darat' ini.

Kita tunggu dan lihat sampai bila SPRM akan tunggu untuk selesaikan kes ini??





Photobucket

0 comments:

Followers

pop up text

Blog Archive

Top Ranking Pro PR

My Blog List