Kenapa Pulak Terlondeh Ni............???

on Sep 23, 2010




Satu lagi projek tipu rakyat telah dilondehkan. Satu urusan jual beli yang tak masuk akai. Itu namanya urusan jual beli gileerrr babi!!

Orang... kalau jual mesti nak dapat untung, tetapi ini tidak. Orang jual ikut harga pasaran berdasarkan nilai semasa. Ini tidak... Tanah tersebut dijual dengan harga yang jauh lebih rendah dari nilai semasa. Tak ke biol??

Sepatutnya KTMB boleh dapat RM400 juta. Ini ia cuma peroleh RM50 juta jer. Weh... banyak bezanya tu. Mengapa jadi begitu... ek??

Penjual tak untung... tetapi pembeli iaitu Yayasan Amanah Hartanah Bumiputera pulak banyak beruntung dan bakal dapat keuntungan berlipat kali ganda setelah tanah tersebut dimajukan.

Persoalannya sekarang, keuntungan yang amat banyak itu nanti, akan masuk kantung siapa agaknya ya??

Kalau tengokkan nama... 'Yayasan Amanah Hartanah Bumiputera' tapi orang masih sangsi dan skeptikal. Ha... ha... ha... Lanun ni, guna nama bumiputera, tetapi apakah ini satu projek bumiputera tipu bumiputera?? Bumiputera elit yang kaya raya dan yang terus menerus gila nak semakin kaya, TIPU bumiputera yang tak berada dan tak berapa nak kaya, macam kita??

Orang juga tertanya-tanya, apakah ini satu lagi permainan silap mata yang bertujuan untuk memperdaya kita?? Kita terpedaya tetapi 'mereka' yang kaya!!

Atau... apakah ini kerja kerajaan UMNO untuk menipu rakyat bagi mendapatkan dana segera untuk membiayai kos pilihan raya yang bakal diadakan tak lama lagi. Kemungkinan itu ada, memandangkan kantung UMNO yang dibiayai kerajaan secara 'diam-diam' sudah semakin kering. Apa tah lagi, ini bukan pertama kali mereka buat kerja seperti ini. Ingat skandal MRCB dan Realmild?? Itulah cara mereka menipu rakyat untuk mengisi kantung UMNO!!

Jadi, syabas kepada Nurul Izzah kerana berjaya melondehkan satu lagi projek menipu rakyat!! Dengan pendedahan ini, biar rakyat sentiasa peka dan bukak mata akan kerja kotor mereka. Dan... semoga timbul kesedaran untuk rakyat menolak kerajaan lanun ini!!

InsyaAllah... PRU13 kita punya!!

Sumber dari sini dan sini.

0 comments:

Followers

pop up text

Blog Archive

Top Ranking Pro PR

My Blog List