TRADISI MALAM MERDEKA.........???

on Sep 1, 2010



Layan nafsu seks di malam merdeka semacam tradisi



Rasa macam dah jadi tradisi, bila tiba masa sambut merdeka, maka ramai anak muda-mudi kita ditangkap berkhalwat dan buat hubungan seks di luar nikah.

Sebelum ini, tiba keesokan hari selepas sambutan diadakan, tersiar di dada-dada akhbar, pihak berkuasa menjaga keindahan bandar terjumpa seluar dalam, coli dan kondom bertebaran di Dataran Merdeka. Semuanya gara-gara keriangan anak muda-mudi kita menyambut merdeka.

Seolah-olah menjadi trend bila tiba sambut kemerdekaan. Tak pernah selesai dan takdak jalan penyelesaian melainkan ditangkap pihak berkuasa agama.

Tiba malam sambut merdeka, maka mulalah hotel-hotel bajet menjadi sasaran. Tanpa ada sedikit pun perasaan bersalah, depa membawa pasangan masing-masing untuk melaku adegan seterusnya.


Kebanyakan tangkapan yang dibuat pihak berkuasa agama adalah terdiri daripada golongan muda-mudi yang dikatakan pewaris negara di masa akan datang. Tidak kira yang tiada pelajaran bahkan ada yang sedang menuntut di institusi pendidikan. Bermakna bukan calang-calang orang.

Tidak mustahil ada di kalangan mereka yang terpelajar ini akan berada di puncak. Bayangkanlah, tampuk pemerintahan negara di tangan mereka jika masalah moral ini tidak dibendung dari awal dan serius.


Nafsu ambang merdeka

PETALING JAYA: Seorang lelaki berusia awal 30an bergadai nyawa bergayut pada balkoni tingkat dua hotel tempat dia dan kekasihnya menginap sebelum terjun bagi mengelak dari dicekup sepasukan Penguatkuasa Jabatan Agama Islam Selangor (Jais) dan Majlis Bandaraya Petaling Jaya (MBPJ).

Siasatan mendapati pasangan perempuannya baru berusia 17 tahun masih menuntut di sebuah sekolah menengah dekat sini.

Ketika ditahan dia baru balik dari bersiar-siar dan berehat sebentar di hotel terbabit sebelum dihantar pulang.

Dalam pemeriksaan di lima hotel bajet di PJS 8, Desa Mentari semalam, sebanyak 10 pasangan beragama Islam ditahan kerana disyakki berkhalwat.

Sementara itu dalam serbuan lain dua lagi pasangan remaja masing-masing berusia 18 tahun berasal dari Johor yang merupakan penuntut institut pengajian tinggi (IPT) turut ditahan.

Pemeriksaan lanjut kemudiannya menemui kondom dipercayai baru sahaja digunakan di dalam tong sampah.

Serbuan turut menahan seorang pegawai bank dan pegawai sumber manusia berusia 25 tahun.

Pasangan yang sudah bertunang dan akan melangsungkan perkahwinan pada bulan 12 tahun ini memberi alasan tidak berbuat apa-apa dan merayu kepada pegawai penguatkuasa untuk dilepaskan berikutan bimbang keluarga masing-masing tahu mengenai hal itu.

Manakala sepasang kekasih berusia 29 dan 25 tahun memberi alasan menungggu sahur.

Ketika diserbu pasangan wanita mengurungkan diri dalam tandas kerana tidak berbaju.

Ketua Unit Tindakan Khas Jais Mohd Hafizi Mohd Roslan berkata, 10 pasangan di tahan akan dibawa Jais untuk siasatan lanjut

”Kesemua ditahan di bawah Seksyen 29 (1) Enakmen Jenayah Syariah Selangor 9/95 kerana berdua-duaaan tanpa ikatan sah. Jika sabit kesalahan boleh di denda RM3,000 penjara dua tahun atau kedua-keduanya sekali,” katanya.

Tambahnya, 17 pasangan yang ditahan di sekitar Taman Tasik Bandaran, Tasik Jaya dan kawasan taman awam di PJS 8 turut diminta hadir ke pejabat Jais untuk sesi kaunseling. -
Sinar Harian

0 comments:

Followers

pop up text

Blog Archive

Top Ranking Pro PR

My Blog List