Ini Perhimpunan Umno terakhir sebagai parti berkuasa – Anwar

on Dec 6, 2011




Umno kini sudah bersedia untuk disingkirkan dalam pilihan raya umum akan datang apabila tanpa segan silu menyelewengkan wang RM250 juta dan kemudian mempertahankan tindakan tersebut dalam perhimpunan agungnya yang lalu.

Menurut Ketua Umum KEADILAN, Datuk Seri Anwar Ibrahim, perkara itu menggambarkan moral Umno yang sudah buruk tetapi masih mahu mengaku mempertahankan Melayu.

“Hanya mereka yang tidak bermoral boleh melemparkan kata-kata penghinaan (ke atas Pakatan Rakyat), boleh mencuri RM250 juta, dan kemudian mempertahankan diri mereka.

“Kesalahan pertama adalah salah guna dana dan kedua ialah mempertahankan tindakan mereka,” kata Anwar sewaktu berucap di Shah Alam malam tadi.


Beliau berkata demikian di hadapan lebih 5 ribu rakyat yang hadir ke ‘Rapat Rakyat Datuk Menteri Besar Selangor dan para tetamu khas’ di Stadium Malawati malam tadi.

Beliau merujuk kepada skandal NFC melibatkan keluarga Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat, Datuk Seri Shahrizat Jalil yang menerima RM250 juta daripada Kerajaan Persekutuan untuk menternak lembu.

Wang itu sepatutnya digunakan untuk memenuhi keperluan pasaran lembu tempatan tetapi sebaliknya ia digunakan NFC untuk membeli dua unit kondominium mewah di Bangsar, dua lot tanah di Putrajaya, bercuti ke luar negara, menunaikan umrah, dan membeli kereta Mercedes-Benz.

Justeru, kata Anwar, masanya sudah tiba untuk Umno disingkirkan kerana pimpinannya tergamak mempertahankan salah guna kuasa mereka pada perhimpunan yang sepatutnya membincangkan hal ehwal semasa orang Melayu.

“Ini Perhimpunan Agung Umno terakhir sebagai parti berkuasa. Pemimpinnya mempertahankan jenayah dan kuasa.

“Itu pun tanpa segan dan malu mereka menjerit ‘Kami Selamatkan Melayu’.
“Melayu begini harus dihumbankan,” kata Anwar tegas dan disambut tepukan gemuruh daripada hadirin yang khusyuk mendengar ceramahnya.

Turut hadir pada majlis rapat umum itu adalah pimpinan utama Pakatan Rakyat yang lain seperti penasihat DAP, Lim Kit Siang, Presiden Pas, Datuk Seri Haji Hadi Awang, Mursyidul Am Pas, Datuk Niz Abdul Aziz Nik Mat, dan Timbalan Presiden KEADILAN, Azmin Ali.-

 http://www.keadilandaily.com/?p=24049


Photobucket

0 comments:

Followers

pop up text

Blog Archive

Top Ranking Pro PR

My Blog List