N3 YANG KU DENGAR :- PR Kedah Tersungkur Pada PRU 13...???

on Feb 16, 2012






Setiap kali menjelang PRU pemimpin BN akan bercakap besar. Semalam Timbalan Haji Najib, Muhyiddin dengan yakin berkata Kedah adalah negeri boleh menang.

Memang Kedah negeri boleh menang tetapi yang menang belum tentu samada PR atau BN. Kita tunggu dan lihat.

Sengulas perkara itu Menteri Besar Kedah, DatuK Seri Azizan Razak berkata PAS Kedah tidak gusar dengan kenyataan Umno yang menyifatkan Kedah sebagai "winnable state' atau negeri boleh menang BN dalam pilihan raya umum ke-13.
 
Sebaliknya Ustaz Azizan yang juga Pesuruhjaya PAS negeri, berkata semua itu terletak di tangan rakyat.

"Itu hak dia (Umno). Ini negeri bebas...aturlah strategi. Kita dah buat macam-macam...jika rakyat sokong Alhamdulillah...kita dok (dapat mentadbir) lagi, kalau rakyat tak mahu apa boleh buat," katanya sambil ketawa.

Beliau yang ditemui pemberita di Alor Setar hari ini, diminta mengulas kenyataan Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin ketika lawatan ke Kedah semalam, bahawa Kedah merupakan "winnable state" BN jika pemimpin parti peringkat negeri terutama Umno, dapat menyelesaikan masalah dalamannya.
 
Mengulas lanjut, Azizan turut menyangkal pakatan pembangkang mempunyai masalah yang jauh lebih besar berbanding Umno.

Mengenai desas-desus ada perebutan kerusi antara parti pakatan pembangkang dalam pilihan raya umum akan datang, Azizan berkata DAP dilapor meminta tambahan satu kerusi dari PKR.
 
"Jika masalah ini tidak dapat diselesaikan di peringkat negeri kita akan bawa ke pihak tertinggi parti," katanya dipetik dari laporan Malaysiakini semalam.
 
Dalam pilihan raya umum lepas, PAS bertanding di 24 kerusi negeri, PKR 11 kerusi dan DAP satu kerusi.



Photobucket

0 comments:

Followers

pop up text

Blog Archive

Top Ranking Pro PR

My Blog List