PAS tiada masalah dengan Ku Li....???

on Sep 30, 2010

KUALA LUMPUR: Parti Islam Semalaysia (PAS) tiada masalah dengan Ahli Parlimen Tengku Razaleigh Hamzah yang dilantik sebagai Pengarah Pilihan Raya bagi merebut kerusi Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Galas, Kelantan.
IMG00296-20100930-1247Naib Presiden Salahuddin Ayub berkata "hubungan PAS dengan Ku Li, yang juga Ketua Umno Bahagian Gua Musang itu tetap baik walaupun beliau ditugaskan oleh Barisan Nasional untuk merampas semula kerusi kawasan itu, yang suatu ketika dahulu menjadi kubu kuat Umno.
Menurut Salahuddin, beliau tidak akan menyentuh mengenai penglibatan Ku Li namun mempersoalkan kenapa Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin mengelak dari menjadi Pengarah Pilihan Raya seperti sebelum ini.
"Timbalan Perdana Menteri, bila Pilihan Raya Kecil akan jadi pengarah, mengapa kali ini nak lari? Kenapa Umno lari dari norma biasa bagi PRK Dun Galas ini? soal beliau, yang juga Ahli Parlimen Kubang Kerian.
PAS katanya, sentiasa bersiap sedia dalam menghadapi pilihan raya kecil Dun Galas namun lebih bersikap tidak terlalu yakin memandangkan cabaran yang bakal dihadapi mereka kelak cukup besar.
Ujar beliau, "PAS anggap ini satu cabaran besar, jentera PAS perlu bersiap sedia, jangan ‘terlalu over confident’, jangan rasa selesa yang penting PAS akan meningkatkan keupayaan dan komitmen.
"Cabaran PAS ialah supaya menghadapi rintangan ini dengan bijak," katanya dalam sidang media di ibu pejabat PAS di sini hari ini. FMT

0 comments:

Followers

pop up text

Blog Archive

Top Ranking Pro PR

My Blog List