Panas! Gambar terkini 'Waja Lancer'...???

on Oct 12, 2010





Walaupun dah lewat, mata tak mahu tutup lagi. Kebiasaan waktu begini dah diulik mimpi. Terfikir pulak pasal artikel penulis sebelum ni berkaitan ‘Waja Lancer’.


Sebab nak tahu sangat rupa bentuk sebenar ‘Waja Lancer’ yang menjadi buah mulut ‘penggemar proton’ dan ‘pembenci proton’ tu (penulis malas nak layan perbalahan depa tu).





Baik aku pi ‘menggoogle’ info terkini ‘Waja Lancer’ yang bakal keluar November depan, kot-kot adalah mane-mane penggemar kereta proton upload wajah sebenar ‘Waja Lancer’ itu. Mana tau kot-kot depa dapat spot kereta tu kat mana-mana.

Memang betul kat internet ni ada macam-macam termasuklah rupa sebenar ‘Waja Lancer’ yang penulis gian nak tengok tu. Tak tahu lah proton marah tak katt depa tu sebab dah pandai-pandai war-warkan wajah sebenar ‘Waja Lancer’ untuk tatapan umum.


Foto ini aku ambil dari azrilnazli.blogspot.com. Tuan punya gambar dia spot kat KLIA.







Jadi, penulis pun nak kongsi jugaklah dengan pembaca WarkahDaily, kot-kot hangpa belum tengok lagi, bolehlah tengok kat sini. Kalau hangpa dah tengok dulu lagi, hangpa boleh ulang tengok lagi. ehehe…





Wei…dengar cerita, proton tukaq nama Waja Lancer tu dengan nama lain bahkan nama Waja pun dah takdak dah. Dengarnya, depa bagi nama Proton Inspira. Betoi ke tak ntah.





Oklah, hangpa tengoklah sendiri. Aku malas dah nak tekan butang keyboard ni. Hangpa tengok gambaq, lepas tu hangpa imagine sendirilah apa yang hangpa nak imagine.






Gambar ni kredit untuk Lowyat.net dan aku sertakan sekali penerangan laman arenakereta.comberkaitan 'Waja Lancer' ni kat bawah ni. Depa spot kat Genting Highland. Mungkin pihak proton nak test naik bukit kot. Takut jadi macam exora, tak larat nak panjat bukit daa..


Arenakereta.com - "Ini ada berita baik buat semua yang masih sabar menantikan Proton Waja Lancer terbaru dilancarkan. Ingatkan selepas hari raya aidifitri tempoh hari akan ada pra-pelancaran, malangnya sampai hari ini sunyi sepi je. Tapi penantian tersebut rasanya terubat sikit apabila ada sahabat kita yang sudi berkongsi foto terbaru Proton Waja Lancer yang beliau bernasib baik terjumpa di Genting Highland. Khabarnya itu adalah ‘ujian jalan raya terakhir’ yang sedang dilakukan oleh Proton sebelum dilancarkan nanti. Kalau dilihat di dalam foto, terdapat dua buah Proton Waja Lancer iaitu yang berwarna merah dan putih. Sayangnya foto kurang cantik dan agak jauh.

Menurutnya yang sempat menginterview staf Proton yang sedang melepak di situ setelah penat memandu dari bawah ke atas, terdapat dua varian iaitu 1.8 dan 2.0, seperti kita semua sudah sedia maklum. Paling menarik ialah model 2.0 apabila sahabat kita tu diberitahu oleh staf Proton bahawa ianya akan mempunyai paddle-shift, auto cruise dan spoiler kecil yang sporty seperti model Persona. Versi 2.0 juga mempunyai kusyen berbalut kulit.

Dikatakan lagi bahawa Proton mengambil model Lancer EX untuk menggantikan Waja, dengan enjinnya masih sama cuma mereka menggantikannya dengan suspensi baru dan rim bersaiz 16 inci. Menurut maklumat itu lagi, division permotoran Proton iaitu R3 juga sedang membina model Waja Lancer R3, wow, memang hebat, semoga model naik taraf R3 akan turut dijual selepas ini. Menurut sahabat kita tu lagi, Proton menangguhkan dulu pelancaran Waja terbaru ini kerana mereka mahu kereta itu berada dalam keadaan sempurna apabila dipandu oleh pelanggan nanti.

Proton Waja Lancer dikilangkan di Shah Alam dan akan mula dijual bermula Disember 2010. Harganya dalam lingkungan RM60k-70k untuk versi 1.8 dan versi 2.0 berharga antara RM80-RM90k. Itu kata sahabat kita tu seperti apa yang diberitahu kepadanya. Rasa murah sangat dengan harga tu, tak mungkin. Antara RM70k-RM80k untuk versi 1.8 adalah lebih logik, dan versi 2.0 pula antara RM90k-RM100k, itu baru betul rasanya. Apa-apa pun kita akan tahu jugak bila tiba hari pelancaran nanti."


  • Klik gambar untuk besarkan
  • sumber Warkahdaily

0 comments:

Followers

pop up text

Blog Archive

Top Ranking Pro PR

My Blog List