Bukan RTM dan TV sahaja mak bapa depa punya, tapi juga jalanraya!

on Apr 26, 2013





Demi BN... Walaupun dalam keadaan hujan semangat anak muda ini tidak luntur terus membawa bendera Barisan Nasional untuk dipasang di sekitar Seksyen 2, di sini hari ini. - UTUSAN/SAIFUL BAHARI ASHARI Gambar  Artikel Penuh

Itulah kata-kata pujian yang dinukilkan oleh pencacai Umno/BN walaupun kita semua menyedari bahawa mangkuk ini dan yang yang sewaktu dengannya buat kerja sebegini adalah semata-mata kerana mendapat upah.

Dengan mendapat RM3.00 untuk memasang satu bendera, mangkuk ini sanggup membahayakan dirinya sendiri dengan aksi menunggang motor menggunakan sebelah tangan sambil mengendung beberapa batang buluh bendera BN tanpa memakai topi keledar.

Aku tak kisah kalau mangkuk ini kojol di tengah jalan raya kerana tidak memakai helmet keselamatan dan aksi 'stunt' atau 'setan' ikut suka dia. Tapi apa yang kita hiraukan ialah keselamatan pengguna jalanraya yang lain.

Sikap sombong dan angkuh, seolah-olah jalanraya tu mak bapak dia yang punya, persis perilaku pemimpin Umno/BN sendiri yang buat segala-galanya yang ada dalam Malaysia ini, macam mak bapak depa punya! 




Photobucket

0 comments:

Followers

pop up text

Blog Archive

Top Ranking Pro PR

My Blog List