Kekuatan UMNO Di Medan Siber....

on Dec 8, 2011

ADAKAH INI SUDAH TERHAPUS DALAM PARTI ANDA?


Kita dah banyak meneliti ISU-isu yang diMAINkan dalam BLOG, Forum 'ONLINE' dan jugak Facebook.. Kita dapat RUMUSkan bahawasanya selesai aje PAU minggu LEPAS, semua ahli-ahli UMNO dan lupa apa AMANAT Presiden dan balik RUMAH 'berBUNGKUS' dalam selimut atas KATIL dengan laki/bini masing-masing.. Langsung tak PEDULI apa yang diBICARAkan oleh RAKYAT dalam media ALTERNATIF dan langsung tak TAHU nak JAWAB apa depan RAKYAT bila diTANYAkan ISU-isu tersebut.. Selebihnya serahkan pada DS Najib terkial-kial keSEORANGan untuk JAWAB dan semua PAKAT ulang JAWAPANnya..

Dalam BLOG kita perhatikan pihak yang mahu meMENANGkan UMNO tidak mengGUNAkan sepenuhnya ISU-isu keLEMAHan puak-puak PR untuk menyerang.. 

- Ada BLOG yang cuba menJAWAB ISU-isu yang diKAITkan dengan pemimpin UMNO tetapi sebaliknya tidak mampu MENYERANG keLEMAHan PR..

- Ada BLOG yang MENYERANG tetapi cuma sekerat JALAN.. Tunggu juruBLOG lain kutip ISU yang diBAWAnya dan tolong sambungkan SERANGan..

- Ada BLOG milik orang PENCEN dari agensi MEDIA kerajaan yang mengKRITIK UMNO tetapi TULISannya dilihat lebih menJAHANAMkan imej UMNO daripada cuba memperBETULkannya..

- Ada BLOG bekas ahli UMNO Sabah yang lompat PKR kerana beranggapan KONONnya UMNO meminggirkan Bumiputera Sabah.. Entah mengigau GAMAKnya bila masa PKR tuh membela Bumiputera Sabah? Jeffrey Pairin pun 'TENSION' dengan PKR?PemBELOT UMNO ini berANGGAPan UMNO mahu meROMPAK Sabah sedangkan nasib Sabah di bawah UMNO jauh lebih BAIK berbanding PAS memerintah Kelantan? Itu pun BUTA tak nampak ke?

Yang NYATAnya, cuma beberapa BLOG pro-UMNO aje ketika ini bersungguh-sungguh menyerang keGAGALan PR dan pemimpinnya seperti Penasihat PKR, Pok Nik 'ALAIHISSALAM', keluarga DINASTI Lim dan SINGH 'Is the KING'.. Yang lain MERAPU aje.. Yang jelas, jika mahu UMNO menang PRU-13, perlu keSERAGAMan oleh semua juruBLOG dalam memBAWAkan sesuatu ISU.. MAKLUMAT perlulah diKONGSi dan 'TIMING' penDEDAHannya kenalah TEPAT! Selain itu, sesuatu ISU yang diMAINkan kenalah berSIFAT 'REPEATATIVE', iaitu sentiasa berULANG dan bukan hari ini DEDAH, esok LUPA.. 

Di FORUM-forum 'ONLINE' pulak kita menyaksikan perTIKAIan antara penyokong UMNO yang sama tetapi penyokong pemimpin UMNO yang berLAINan.. Dengan KATA lain, dia SOKONG Datuk ini tetapi tidak suka dengan Datuk yang lain dalam UMNO.. Inilah yang diSUKAi oleh puak-puak PR apabila sesama UMNO saling tuduh-menuduh dengan mengatakan rakan sendiri sebagai LIABILITI kepada parti.. Yang RUGInya adalah UMNO jugak? Macam-macam ISU akan timbul untuk memecah-belahkan UMNO tapi kenalah pandai menilai dan yang paling PENTING, kenalah BIJAK untuk 'Control DAMAGES'..

Di Facebook pulak, SERANGan terhadap UMNO bertali-arus.. Ada aje 'MUKA baru' timbul untuk memBURUKkan UMNO dengan ISU yang tiba-tiba aje MUNCUL.. Mungkin mereka nih adalah 'PHANTOM Users' tetapi dalam dunia SIBER, 'PHANTOM Users' yang RAMAI adalah penentu keMENANGan.. Yang dok perTAHANkan UMNO pulak balik-balik 'MUKA' yang sama.. UMNO patut ambil SERIUS tentang PERSEPSI buruk yang diSEBARkan melalui Facebook.. Jangan LUPA bahawa NEGARA macam Libya, Mesir dan Syria diJATUHkan hanya dengan mengGUNAkan Facebook sebagai SENJATA utama.. Jangan pulak NEGARA ini menjadi sedemikian kerana UMNO tidak SERIUS dengan Facebook!

Bagaimana pulak dengan UMNO sendiri? SAMA jugak.. Patut lepas PAU semua balik dengan berSEMANGAT untuk berjuang demi parti.. Rupanya ramai yang berSEMANGAT dengan 'SHOPPING' kat KL, berGAMBAR sakan dengan Datuk itu dan ini serta berGEMBIRA pasal muka keluar 'LIVE' kat TV.. Agak-agak kalau diTANYA balik apakah AMANAT DS Najib dalam ucapan pengGULUNGan, boleh JAWAB balik tak? HE!HE!HE!

"Pilihan raya ini adalah titik penentuan sama ada kita mahu melihat masa depan cerah benderang bagi Malaysia sebuah negara maju dengan memilih UMNO dan Barisan Nasional atau menempa jalan trajis penuh kehancuran dengan memilih pembangkang,"

Itu antara kata-kata DS Najib pada ucapan pengGULUNGannya.. Namun, jangan terKEJUT kalau diKATAkan selesai aje PAU, ramai dah berANGAN diri mereka sebagai 'WINNABLE Candidate'! Malah, ada pulak pemimpin UMNO cuba-cuba bagi 'HINT' agar dirinya diPILIH sebagai calon KONONnya kerana dia 'MUDA', berPELAJARan dan 'GLAMOUR'la KONON-kononnya.. Tang dia main POLITIK WANG sampai SEMPUT partinya diKERJAkan dek RAKYAT masa PRU-12 lalu pandai pulak dia SOROK? Ada jugak jenis PEMIMPIN yang semuanya main SERAH kat DS Najib untuk menyerang PR.. Dia sendiri pulak lebih 'BOSS' daripada 'BOSS'nya sendiri? Memang MALANG betullah DS Najib!

Tak diNAFIkan orang Melayu/ISLAM kot mana pun terpaksa melihat kepada UMNO demi mengelakkan NEGARA ini di'KORBAN'kan oleh rejim DAP La'anatullah menerusi penguasaannya dalam PR.. Namun, apakah UMNO sahaja mampu meRAIH 2/3 kerusi Parlimen atau MENANG 100% kerusi yang diTANDINGinya? UMNO akan menjadi LEMAH jika keHILANGan SOKONGan orang Melayu/ISLAM di NEGARA ini.. Setakat ini UMNO tidaklah boleh berHARAP kepada rakan-rakan parti seKOMPONENnya walaupun untuk MENANG di kawasan MAJORITI Melayu/ISLAM.. Malah, RAMAI rakan-rakan parti seKOMPONENnya macam MCA yang melihat KAUMnya kena HUDUD atau TIDAK sebelum nak meRAIH undi untuk keMENANGan bersama atas nama BN! HE!HE!HE!

Untuk MENANG, UMNO memerlukan UNDI daripada semua orang Melayu/ISLAM..Namun, setakat ini tak la pulak NAMPAK keSUNGGUHan UMNO memperjuangkan kePENTINGan Melayu/ISLAM macam para MP BEBAS seperti Datuk Zul Nordin dan Datuk Ibrahim Ali? UMNO jangan SILAP dengan berANGGAPan 'LEVEL 4 Boys' dalam Pemuda UMNO yang berMAHARAJALELA di GLC-GLC adalah BUKTI bagaimana UMNO membela kePENTINGan Melayu/ISLAM.. Itu memang cari PENYAKIT tuh kalau diSEBUT sedemikian rupa depan RAKYAT! Dah tentu untuk memBUKTIkannya, UMNO kena AKTIF turun PADANG dan jugak AKTIF menyerang keLEMAHan puak-puak PR menerusi BLOG, Forum 'ONLINE' dan Facebook.. Jadik, UMNO tunggu apa lagi? Soalnya, WUJUD ke JENTERA sedemikian?

Wallahualam..



Tukang Dok Peghati
Photobucket

0 comments:

Followers

pop up text

Blog Archive

Top Ranking Pro PR

My Blog List