Meracau Yang Tak Sudah

on Oct 7, 2012





Mengundi Pakatan Rakyat (PR) akan menjadi undi untuk peniaga mata wang George Soros dan penjajahan semula, itulah kata-kata bekas perdana menteri berpengaruh Mahathir Mohamad.

Pandangannya yang disiarkan dalam akhbar New Sunday Times hari ini, Mahathir berkata bahawa kedua-dua timbalan dipecat beliau, Anwar Ibrahim dan Soros, menunjukkan hubungan antara mereka dikatakan mempunyai kaitan.

"Satu undi untuk pembangkang adalah undi untuk Soros, peniaga mata wang penyangak.

"Ia sudah tentu tidak akan bagi Malaysia dan kepentingannya. Jika terdapat rakyat Malaysia yang ingin dijajah semula ia adalah pilihan mereka.

"Tetapi saya percaya rakyat Malaysia tidak mahu menjadi tali barut asing," kata Mahathir menulis dalam media mingguan kawalan Umno itu.

Perdana Menteri paling lama berkhidmat di negara ini berkata Soros terkenal dalam membiayai Yayasan Persatuan Terbuka Georgia yang kemudiannya membawa kepada sembilan menteri dicalonkan oleh pembiaya matawang untuk menjadi ahli kerajaan Georgia sekarang.

"Jadi mengapa Soros membiaya Malaysiakini, sebuah NGO Malaysia?

"Jelas sekali, ia adalah untuk mencapai perubahan rejim, untuk meletakkan calon-calon beliau sebagai perdana menteri dan menteri-menteri dalam kerajaan Malaysia."

Dr Mahathir menambah bahawa Soros tidak pernah memberi apa-apa wang kepada Yayasan Keamanan Perdana Global, di mana beliau merupakan penaungnya.

"Pandangan saya adalah Soros adalah bahawa dia masih seorang peniaga mata wang rakus dan sifat  kejahatan ini menggunakan wangnya untuk meletakkan jenis orang untuk memerintah negara-negara yang disasarkan oleh beliau.

"Dan Malaysia adalah jelas salah satu sasaran," kata Dr Mahathir memberitahu New Sunday Times.

Awal bulan ini, NGO Malaysia yang dilihat kritikal kepada kerajaan telah diserang dengan laporan media menerima dana asing dari Soros, termasuk Malaysiakini dan Suara Rakyat Malaysia (Suaram).

Sementara itu, NGO lain yang menerima dana daripada peniaga mata wang seperti Majlis AIDS Malaysia kekal tidak terjejas oleh tuduhan ini.

Bulan lepas, Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Mohamed Nazri Aziz berkata bahawa penerimaan dana asing bukan satu isu.



Madey mengidapi amnesia. Jadi, apa yang dia cakap tak boleh pakai. Kalau nak pakai juga cuba fikir kembali. Mana lebih baik mengundi syaitan (UBN) atau PR (malaikat)?

Photobucket

0 comments:

Followers

pop up text

Blog Archive

Top Ranking Pro PR

My Blog List