Ramalanku Benar Belaka :- Pesta Maki Hamun Dan Kenali Siapa Shaik Hussein Mydin

on Dec 1, 2011



NONE



Perbahasan dua perwakilan Pemuda Umno hari ini mensasarkan serangan mereka terhadap DAP dan PAS - parti gabungan dalam Pakatan Rakyat khususnya di Pulau Pinang dan Kedah.

Kedua-dua negeri itu kini ditadbir oleh Pakatan Rakyat.

Perwakilan daripada Pulau Pinang Syeikh Husin Maidin mendakwa DAP mentadbir di pulau mutiara sepanjang tiga tahun di negeri itu dengan bersikap "memusuhi Islam dan Melayu".

Bahkan Sheikh Husin yang juga ketua Pemuda Umno Pulau Pinang  mendakwa dua lagi rakan gabungan Pakatan - PAS dan PKR - dayus dan diam membisu dengan tindakan DAP yang dipimpin oleh Ketua Menteri Lim Guan Eng.


Shaik Hussein Mydin - Ketua Pemuda umPORno Penang




Dalam ucapan perbahasannya, beliau memberikan contoh beberapa langkah yang dibuat oleh Lim, antaranya mengumumkan dalam Dewan Undangan Negeri bahawa hukum hudud tidak akan dilaksanakan di negeri itu.

Syeikh Ismail juga mendakwa PAS dan PKR membisu terhadap tindakan Lim yang didakwa membatalkan perarakan Maulidul Rasul.
"Tiba-tiba mereka batalkan perarakan Maulidul Rasul. Surat rasmi kita ada. Dia memusuhi Melayu dan Islam secara terbuka. Rasis.
"Siapa saja, Melayu, Cina, India yang menyokong DAP, depa mereka daripada bangsa bangsat (perwakilan tepuk). Saya ulang sekali lagi, DAP adalah bangsa bangsat. mampuih pi depa nak kata apa, katalah. Saya bercakap demi Allah dan Rasul," katanya.
NONESelain itu, katanya, Lim juga didakwa merobohkan gerai-gerai milik Melayu  yang didakwanya tidak mahu orang Melayu berjaya di Pulau Pinang serta tiada pampasan kepada nelayan Melayu yang terjejas akibat pembinaan jambatan Pulau Pinang yang kedua.

"PAS diam, bapuk. PKR (pun) diam... Saya minta dayus-dayus PAS dan PKR jawab (isu-isu ini)," katanya.

Sementara, perwakilan Kedah Badrul Hashim Hashim berkata rakyat di negeri ini kini asyik didendangkan dengan slogan "Kedah Sejahtera, Nikmat Untuk Semua" yang diperkenalkan oleh kerajaan yang diketuai Menteri Besar dari PAS Datuk Seri Azizan Abdul Razak.

Beliau mendakwa kerajaan Pakatan gagal mengotakan janji yang dibuat dalam pilihan raya umum lalu, malah mempersoalkan tentang pelaksanaan janji-janji tersebut, dengan memberi contoh projek perumahan yang dijanjikan, antaranya di kawasan Yan dan Baling.

"Tetapi di mana hujung projek ini... Tidak ada rumah... Tidak ada penyelesaian untuk menunaikan janji.

"(Ini semata-mata) gula-gula pilihan raya, retorik politik untuk mendapatkan sokongan dalam pilihan raya," katanya.
NONESehubungan itu, beliau yang juga ketua Pemuda Umno Padang Terap menyifatkan polisi kerajaan negeri "tidak jelas,  tidak ada keikhlasan sejajar dengan apa yang dijanjikan".

Manakala, perwakilan Perak Khairul Azwan Harun membidas kenyataan pemimpin DAP Nga Kor Ming yang didakwa menggelar Menteri Besar Perak Datuk Seri Zambry Abdul Kadir sebagai 'hitam metalik"

"Hati DAP lebih hitam... Marilah sama-sama kita robek, cungkil betapa hitamnya (hati) DAP.

"Kita jangan risau, khuatir untuk teruskan usaha menceritakan keburukan pimpinan DAP yang bersikap rasis, "katanya.

Bahkan Khairul Azwan berkata wujudnya pemimpin India dalam DAP "tidak senang" susulan dari kenyataan Nga itu.





KOMEN  :- 


Mat Abu · University of the People
aku sokong azmi parmin, sapa bunuh sapa? masa BN pegang pulau pinang apa umno buat untuk habis tanah melayu puak2 umno rampas tak ubah melayu pinang mcm pelarian, x de sapa yg datang menyelamat tanah melayu, demi tamak nya pemimpin umno sial haramjadah yg boleh di sebut.

utk kedah pula, semua MB2 umno buat apa?merampas tanah rakyat yang berbangsa melayu, meningalkan hutang, bekas PM org kedah apa dia buat?

ooooo, baru sekarang sedardan nak mengampu dlm persidangan umno, kepada pirasit2 umno, saya cabar dato2, menteri semua adakah kamu semua tidak melantak duit rasuah? ingat ALLAH akan membalas di dunia lagi jika kamu belum mati, tunggulah lambat atau cepat, contoh apa dah berlaku pada sahabat tuan2 DR Khir toyo, fikir2kanlah rakyat dah muak dengan gelagat kamu,

Jashamsulnizam Md Jani ·  Pengulas Tertinggi
Wktu aku dok penang dlu puak2 umno rampas tanah2 org melayu secara halus, kate nk pajak tiap2 bulan byr rm3000 ke 5000 kt pemilik tanah, srh pemilik tanah sign surat prjanjian dlm B.I. manelah diorg faham, last2 tanah dh kene kebas kt cukong2, puak2 umno ni mkn komisyen jer, klu ader projek just perlu carik tanah jer utk wat tapak jnji komisyen ade masyuk, org2 kg slalu kene tipu beselah org kg mane blh dgr klu di offer duit beribu2 mau meloncat diorg nnti...

Muhammad Hafidz Abdullah ·  Pengulas Tertinggi · Owner/ President diKelab MHA
Kasihan perwakilan Kedah dan P.Pinang macam orang mabuk kepayang. Cuba imbas kembali ketika UMNO memerintah Kedah dan Pulau Pinang adakah nasib orang Melayu terjamin terutama di Pulau Pinang? Orang Melayu di Pulau Pinang adakah mereka bersatu, mengapa ketika UMNO memenangi PRU lebih banyak daripada Gerakan UMNO tak tuntut jawatan KM? Justru UMNO janganlah nak jadi hero setelah tewas.

Photobucket

0 comments:

Followers

pop up text

Blog Archive

Top Ranking Pro PR

My Blog List