Awang Itam Belasah PendudukTtempatan....

on Nov 2, 2010




Teguran seorang lelaki berusia 38 tahun kepada sekumpulan empat lelaki warga Nigeria yang membuat bising membawa padah apabila dia diserang sebelum dipukul di sebuah restoran di Metro Prima Kepong, awal pagi semalam. Dalam kejadian kira-kira jam 2 pagi itu, mangsa dikatakan menegur kumpulan terbabit yang membuat bising selepas dipercayai mabuk.

Mangsa menerima tiga jahitan di kepala dipercayai dipukul dengan botol arak.

 “Semuanya bermula apabila mangsa yang turut menjamu selera di kawasan berkenaan menegur kumpulan terbabit yang membuat bising. Mangsa meminta supaya kumpulan terbabit menghormati orang lain yang turut berada di restoran berkenaan namun tegurannya itu menimbulkan kemarahan mereka”.

Akibat teguran itu berlaku pertengkaran lebih 10 minit sebelum kumpulan itu bertindak agresif dengan menyerang mangsa.

***sudak kerap kali hal berkaitan awang hitam ini mendapat liputan media massa. dan rasanya pihak berkuasa juga sudah sedia maklum, cuma mungkin masih buat-buat pekak dan buta barangkali. mereka sudah melampau, bermaharaja lela di halaman kita. kalau ada anak cucu Dato' Maharaja Lela rasan-rasanya ada lagi 'Birch' yang akan mati dibunuh. mana geng calit, tiga line? tolong ajar sikit adab dan susila orang Malaysia kepada puak-puak hitam legam ni, supaya mereka sedar di sini bukan bumi afrika***

0 comments:

Followers

pop up text

Blog Archive

Top Ranking Pro PR

My Blog List