Aura Anwar telah lenyap.....???

on Nov 10, 2010




Zaid mahu Anwar Ibrahim berundur daripada parti, sementara Anwar mendakwa bahawa Zaid merupakan sebahagian daripada usaha bersepadu yang diketuai Dr Asri(Mantan Mufti Perlis) mendesak Anwar berundur daripada politik.

Sementara itu Mansor Othman TKMI Pulau Pinang, mengatakan Zaid bukan lah pejuang, kerana tidak mampu menahan emosi kerana berkemungkinan kalah dalam perebutan jawatan Timbalan Persiden.

Saifudin Nasution pula mendakwa bahawa peratusan perwakilan yang datang mengundi untuk memilih barisan kepimpinan yang sangat rendah disebabkan oleh Zaid.

Zaid semasa masuk PKR disambut HERO kini Zaid telah Zero.

Sememangnya sewaktu Zaid masuk PKR, ramai pemimpin atasan PKR meragui kesetiannya. Sangkaan para pemimpin PKR itu kini ternyata benar. Zaid membongkar semua pekong PKR.

Nampaknya para pemimpin PKR tidak mampu mengatur diri mereka sendiri, apatak lagi menagtur negara, yang kononnya perjuangan mereka adalah merampas Putrajaya dalam PRU-13 akan datang.

Rakyat kini telah tahu dan mengerti, bahawa parti PKR hanya mengutamakan jawatan dalam parti, supaya kononnya melalui jawatan itu menentukan kedudukkan mereka dalam kabinet Anwar Ibrahim.

Semakin tinggi jawatan dalam parti, maka semakin kanan lah jawatan dalam kabinet. Mereka mula mengangan-angan tentang jawatan, sebab itu, melalui pemilihan kepimpinan, mereka mencuba semua cara termasuk memanipulasi pengundian, agar individu-individu yang disukai Anwar akan menang.

Anwar mahu semua pengikut setianya seperti Azmin Ali, Tian Chua menang, kerana, jika pemimpin lain, kemungkinan tidak akan setia, dan jika Anwar masuk penjara, mereka tidak akan memperjuangkan pembebasan Anwar.

Azmin Ali bagi Anwar, perlu menang, kerana Azmin menunjukkan kesetiaan. Kesetiaan Azmin diluar batasan, kerana apapun yang ada pada Azmin, pasti diserahkan kepada Anwar. Anwar ingat itu, kerana itu, semua cara, Anwar gunakan untuk memastikan agar Azmin menang jawatan Timbalan Persiden.

Gejolak dalam PKR kini semakin hari semakin kucar kacir dan sangat melucukan.Aura Anwar telah lenyap.

0 comments:

Followers

pop up text

Blog Archive

Top Ranking Pro PR

My Blog List