Zaid Ibrahim: The Untold Story......???

on Nov 10, 2010



"... Kalau lah Zaid Ibrahim dengan Azmin Ali ini MAT REMPIT, dan perlumbaan untuk jawatan Timbalan Presiden PKR itu diibaratkan seperti PERLUMBAAN HARAM 'motor kapchai' mat-mat rempit di lebuh raya, Zaid Ibrahim baru kena tinggal oleh Azmin lebih kurang satu atau dua tiang saja. Kita (Zaid Ibrahim) masih boleh hambat lagi. Aku garenti lepas semua cabang-cabang di-Sabah selesai mesyuarat nanti, Dia (Amin Ali) pula yang akan kena tinggal lima atau enam tiang..."

Itu kata-kata dari seorang gurkah politik di'port' yang sebelum ini kerjanya mencari undi untuk pencalonan Zaid Ibrahim sebagai Timbalan Presiden bagi cabang-cabang di Penang pada 'election PKR' ini, dan gurkah ini berani bertaruh yang keseluruhan cabang di-Sabah akan memihak kepada Zaid Ibrahim kerana dia kata Zaid Ibrahim ada 'fixed deposit' baik punya disana.

Itu kata-kata sebelum semua cabang di Sabah habis mesyuarat. Selepas selesai semua cabang bermesyuarat, Zaid Ibrahim dan gurkah politik ini terus TERBERAK kerana kes sudah jadi 'ayam terlepas,tangan pula sudah kena taikkk daaa ...!'.

Selesai semua cabang bermesyuarat, Zaid Ibrahim baru sedar yang dia sudah KENA KAPUR oleh penyangak-penyangak di sana. Dia sudah makan asap dan sudah kena tinggal jauh-jauh oleh Azmin Ali, dan harapan untuk duduk di kerusi nombor 2 PKR sudah tinggal angan-angan daaa...

Lalu Zaid Ibrahim sudah BOM Ibu Pejabat PKR dengan 'Allegations of Election Fraud', dia kata pihak sana sudah main tipu, dia orang punya motor pakai 'Kaburator 250cc' siap dengan 'potong blok' lagi.

Kah..Kah..Kah.. Kaburator 250cc, mana boleh hambat guna EX5!

Walaupun Zaid Ibrahim sudah BOM Ibu Pejabat PKR dengan beberapa 'Allegations of Election Fraud', namun ia tidak langsung meninggalkan sebarang kesan, lalu dia dapat pula idea TEMBAK hero kita, Anwar Ibrahim.

Apa lagi??!! Bila Zaid Ibrahim sudah TEMBAK Anwar, ini yang PRESS Malaysia dok tunggu-tunggu, ini yang TV-TV di-Malaysia mahu, ini yang RADIO-RADIO di-Malaysia dok cari-cari. Ini baru lah HEADLINES. Bukan headlines cerita NAJIB KENA CHAMPAK.

Headlines berita NAJIB KENA CHAMPAK hanya akan keluar selepas PRU-13 nanti ... Kah..Kah..Kah..

Gurkah-gurkah politik di'port' pun hairan kenapa Zaid Ibrahim TEMBAK Anwar?? Gurkah-gurkah politik di'port' juga nak sangat tanya Zaid Ibrahim ... " Lu siapa mahu TEMBAK ANWAR dengan menyuruhnya 'Get-Out' dari PKR?? Lu siapa mahu 'attack' Anwar yang telah berjaya membentuk kesepakatan dalam Pakatan Rakyat dan orang yang main peranan besar dalam kejayaan PR semasa PRU-12 2008 dulu".

Gurkah-gurkah politik di'port' nak tanya lagi ... "..Lu ada mana tahun 1998?? dan sepuloh tahun selepas itu semasa PRU-12 2008?? Gurkah tanya, biar gurkah jawab ... " Tahun 1998 lu duduk dalam seluar umno, tahun 2008 pula lu duduk dalam seluar Dollah ZZZZ..., lu sedang hisap Dolah ZZZZ... punya k*n*k!!.

"Lu mahu bikin sejarah ke?? sebab ini kali pertama gurkah-gurkah politik di'port' dengar ada orang suruh Anwar 'Get-Out' dari PKR. PKR ada prinsip demokerasi, hanya 'Consensus' atau persetujuan sebulat suara dari ahli-ahli sahaja yang boleh suruh Anwar 'Get-Out', lu lawyer apa?? sampai ini pun lu tak tau??!!" ...Bahalol betoii...!!

Gurkah-gurkah politik di'port' juga sudah nampak bila Zaid Ibrahim TEMBAK Anwar dengan suruh dia 'Get-Out' dari PKR, ini TONE sama macam satu akhbar melayu yang sedang rancak main peranan sedang mengecam dan menekan Anwar supaya undur diri. "..ada apa-apa connection ka Mr.Lawyer??!.

Gurkah-gurkah politik di'port' juga nak nasihat Zaid Ibrahim supaya lupakan lah politik, lebih baik keluar dari jadi ahli PKR, forget all sebab dalam politik 'only strong will survive', lu bukan fighter lah, sebab 'real fighter never backs down' bila kena gasak atau kena tekan dan 'real fighter will die as Viking'.

0 comments:

Followers

pop up text

Blog Archive

Top Ranking Pro PR

My Blog List